07 April, 2017

Hokkaido Cheese Tart vs Tokyo Secret

Assalamualaikum :)

Yawwwwww. Aku tak tau nak klasifikasikan perut aku ni jenis apa, nafsu aku jenis apa, tekak aku kategori apa. Akhirnya aku pun malas nak fikir. Yang aku tahu, aku suka makan and aku suka makan benda sedap. Contohnya cheese tart. Kekeke.

Masa Hokkaido ni tengah viral, aku pun apa lagi, nak jugak menyibuk. Mana boleh tengok je, kena jugak rasa ! Disebabkan aku penghuni KL, so tak de masalah pun nak cari si Hokkaido ni. Nasib baik dah habis study, kalau masih duduk dekat Ganu ? Tunggu cuti la baru dapat merasa. Aku nak jugak tahu apa yang sedap sangat sampai viral.

Bila aku dah beli dan makan. Hmm ok, not bad. Bagi aku Hokkaido ni gila punya creamyyyy. Tekak aku tak boleh nak makan banyak-banyak, loya jadinya. Uwek. Harga pulak memang sesuai dengan saiz dan rasa. Nice gittewwwww !

Tak lama lepas tu, muncul pulak si Tokyo Secret. Ewahhh. Beli jugak aku. Dengan jujurnya, Tokyo Secret lagi sedap dari Hokkaido ! Serius tak tipu ! Tekak aku sangat gemarkan kelazatan cheese tart Tokyo ( sambil telan air liur ). Kalau dibandingkan harga dengan Hokkaido, Tokyo mahal sikit tapi lagi sedap. Berbaloi-baloi sambil menangis sebab tak cukup. 

Masa ni tengah berholiday dekat Ipoh. Kebetulan duduk dekat Weil Hotel, apa lagi terus jalan kaki pegi Ipoh Parade. Jalan kaki ah sebab mall dengan hotel ni sebelah je. Turun hotel terus boleh masuk Ipoh Parade. Suka betul hakak masa tuuu


Tadaaaa. Masa first time tu, aku try original & chocolate. Tak lama lepas balik KL, ada perisa durian. Aku try jugakkk, hambek kau, nak muntah aku HAHAHAHA. 


Tepuk tangan sikit untuk Tokyo sebab dia ni sedap gila ! aku try hazelnut. Ya ampun, sedap sangat rasa dia. Sejak kejadian ini, aku dah tak beli Hokkaido :p Tokyo ni aku makan hazelnut :D

*pic tokyo secret dari google*



So pi cepat lekaih beli. Komfem puas hati. Walaubagaimanapun, cewahhhh, lidah dan tekak manusia ni berlainan. Review aku ni berdasarkan tekak aku. Walaupun anak tekak aku ni tak pernah masuk kelas memasak ke apa, sekurangnya dia pernah belajar sampai ke UMT dan ada ilmu kaunseling. Lulz, lawak hambar di petang hari. 

Bye !




No comments:

Post a Comment