01 January, 2017

Makan laksa dan mee di Sarawak's Bowl !

Assalamualaikum w.b.t :)

Hello readers ! *krik krik*

Selamat tahun baru, 2017 ! Sekejapnya masa berlalu ibarat masuk tandas tahun 2016 dan keluar 2017. Hamaigad sungguh klise. Harapan aku semoga ada lawak baru untuk ambang 2018 akan datang. Walaupun bunyinya macam lambat lagi, tapi jangan main-main sebab 2017 dan 2018 merupakan pakatan yang bergabung supaya kita merasakan yang masa sangat dengki dengan kebahagiaan kita semua. Pergh, pakatan kotttt. 

Sooooo, last day of 2016 weyh serius lah dah 2017 ni T___T Why so cepat like arghhh ! 

Baiklah, hari terakhir 2016 aku ditutupi (??) dengan jamuan makan akhir tahun yang dihadiri seramai tiga orang termasuk diri aku dan dua lagi bff since highschool. Meriah betul jamuan akhir tahun kami kahkahkah. Jangan dipandang enteng dengan majlis makan kami ok. Amaran keras ni, tolong takut sikit.

MOOD MASIH TAK PERCAYA DAH 2017

Jamuan ni pun last minute tau. Ala macam tahun 2016 lah, buat perangai last minute nak tinggal kita semua. Marah betul lah dengan 2016 ni ! 

So kami decide nak cuba makan yang memang kami sangat craving lama dah yakni laksa sarawak ! Memandangkan ahli-ahli jamuan ni tinggal berdekatan so kami pilih nak lepak pun tempat yang dekat-dekat jurrr, KL Festival City. Walhal nama dah tukar jadi Setapak Central. Eee please la nama tak semenggah langsung. Nama KL Festival tetap di hati !

Gambar-gambar dalam entri ni semua tak di edit sebab malas.

TADAAA !! Laksa Sarawak dan Sarawak Mee Sua ( telan air liur ) Disebabkan masing-masing kenyang, kami dengan tangkas menggunakan konsep 'sharing is caring' . Dilarang keras guna konsep tersebut ketika perut korang lapar. Amaran keras ni.


Laksa Sarawak !!




Nana diarah untuk show off keseksian Mee Sua, aku mintak tolong readers sekalian 
supaya terliur.




Meriahnya ! Lihat lah wajah-wajah ceria ahli jamuan makan akhir tahun ni ! Emel aku sekiranya berminat nak jadikan mereka ini calon isteri ekeke. Pastikan calon isteri pertama sahaja bukan kedua, ketiga dan keempat. Harap maklum. 




Walaupun kitorang tak pernah pergi Sarawak dan tak pernah rasa pun rasa kesedapan laksa Sarawak sebenar, tapi lidah kitorang memang suka gila dengan rasa laksa dan mee di Sarawak's Bowl ni. Serious sedap. Rasa rempah memang pergh memang terangkat, pekat, cukup rasa. Maafkan aku yang bukan juri handalan, aku hanya lah secebis juri di tekak sendiri. Ada tauhu, ada telur, ada udang, ada taugeh disertakan lagi dengan sambal. Korang patut cuba ! Laksa dia bukan macam laksa utara tapi macam bihun or memang bihun ? Maafkan aku yang naif wahai penduduk Sarawak T_T

Mee Sua dia pulak memang mee, sangat lembut, dihidangkan dengan sup, ada ayam, ada cendawan hitam pastu ada macam buah manis. Sup dia macam dari rebusan something, ayam kot. Tapiii meeeeemang sedap ! Eh semua sedaplah ! 

Korang-korang yang teringin sangat nak cuba laksa Sarawak dan makanan Sarawak yang lain boleh lah cepat-cepat bersiap sekarang pergi ke Sarawak Bowl's di Setapak Central ( KL Festival )

Macam-macam makanan Sarawak ada, korang tak payah lah buat perangai comel order laksa siam la, singapore la, kedah la. Perangai sebegini layak direjam dengan batu sungai. 





Pasal harga aku tak ingat walhal baru semalam pergi makan. Barang lama jangan dikenang, biarkan 2016 berlalu pergi tapi kesedapan laksa Sarawak dan Mee Sua tersemat di hati. Ada sesiapa nak belanja pergi Sarawak tak ?

Nah website http://www.sarawakbowl.com  untuk info selanjutnya. 

Lan Berambeh di Sarawak’s Bowl !! Puih, terbajet loghat |Sarawak pulak kahkahkah

Ada sambungan lagi tapi tunggu entri seterusnya. Selamat tahun baru 2017 :D

 Terima kasih sudi baca :D

Bye !
























No comments:

Post a Comment