06 July, 2017

KETAGIH SPICY RAMEN

Assalamualaikum w.b.t :D

Hello korang ! Hari ni macam terrajin nak buat entri pasal spicy ramen. Well, aku ni memang peminat makanan pedas. So bila spicy ramen ni viral, of course aku nak cuba. First time aku mentelan ramen ni tahun lepas lah. masa tengah praktikal. Kemain buat challenge dengan member aku. Hai Mira ! 


First time makan pergh memang sedap weyhhh. Serius bukan nak kelentong okay ! aku suka mee dia sebab kenyal, tak macam maggi. Setiap kunyahan membawa erti kenikmatan LOL. Tahap pedas dia okay , aku boleh go. Start tu aku memang asyik nak makan je. Haha. Dalam bungkus, dalam bowl & cawan semua aku dah cuba.


Tetiba muncul pulak perisa cheese. OMG kena cuba ! Bapak sedap T___T sampai ke saat ni kalau makan spicy ramen memang beli yang cheese je. Tak semena-mena muncul versi ice cool pulak wakaka. Comel kan spicy ramen ni ? Kalau ice cool aku memang tak suka, tak sedap. Aku bancuh ramen , BANCUH ? BANCUH RAMEN ? KAU ADA ? bancuh pun bancuh la, maksud aku buat lah ramen tu macam step yang kat pembungkus tu. Hmmm not my taste cuollss. Makan sejuk-sejuk.


Baru-baru ni perisa kari. Haippp, cuba jugak. Okay, kari ni not bad. Dia siap ada yang rencah-rencah tu apa tah. Kari ramen ni tak sama macam maggi yang biasa tu. Lain. Rasa boleh tahan, masih boleh diterima tekak. Aku repeat juga beberapa kali.


Apa pun, antara empat jenis ramen niii, cheese yang menawan hati aku ! Yeayyyy ! Bagi aku cheese dia tak muak pun, rasa asyik je bila makan. Telan ailior jap sambil taip. Padahal semalam baru melantak :p


Btw aku nak share tips untuk kurangkan kepedasan lidah korang yang terbakar. Lagi-lagi yang jenis tak tahan pedas. Aku tak pernah minum susu lepas makan spicy ramen, aku tak pernah minum air sejuk lepas makan. Apa yang aku buat aku, minum air suam. Jangan la panas sangat. Lepas habis makan, bila korang minum air memang azab sikit sebab pedas + panas kekeke. 


Comfirm cepat je lidah korang dah okay :D Jangan marah kalau tips ni tak menjadi kat korang. Tips nak cepatkan hilangkan pedas ni pun aku dapat dari mak kawan baik aku. Hai Nadia ! Selain tu, aku tak makan bersulam dengan air. Lepas makan baru minum air. Cer korang try !

Bye !



No comments:

Post a Comment